Kako zaraditi od sajta u Srbiji?

Svi koji počinju posao na webu imaju jednu te istu nameru, da zarade novac od web marketinga ili banera na sajtu, da ostvare prihod od internet oglasa i marketinga. Imam sajt pa zašto ne bih zaradjivao od njega, logično je razmišljanje.
Web preduzetnik ima za to dve mogućnosti, odnosno tri mogućnosti; da direktno prodaje prostor za baner firmama, da postavi prostor za ppc oglase i zaradjuje od klika i da prodaje mesta za linkove. Odmah shvati da niko neće da mu plati za baner na njegovom sajtu i to što se plaća je jako malo a treba jako puno truda i trčanja da se uhvati oglašivač. Linkove web sajta ne može nikome da proda ako sam sajt nije dobro rangiran, ako mu Google Page Rank nije minimum 4. Ostaju kao logično rešenje ppc oglasi jer je tu najmanje truda, postaviš ih i oni sami rade.
Obično web preduzetnik hoće da se na njegov sajt postavi neka ozbiljna i plodonosna oglasna mreža koja pušta svoje tekstualne i slikovne oglase i da se od toga ostvari prihod od ppc oglasa. PPC oglas znači pay per click, plaćanje po kliku na oglas. Neko dodje na vaš sajt, vidi oglas, klikne na njega i vama stiže novac. Mnogi mladi internet preduzetnici se nadaju da je to lako i izvodljivo i da mogu zaraditi makar prosečnu platu od nekih 400 eura. Ali ima jako malo izuzetaka u Srbiji koji to uspevaju.
Pre svega mi smo vrlo bili zadovoljni Etargetom i mislimo da je za srpski web ta oglasna mreža najoptimalnija, posle nje Httpool pa tek onda Google AdSense, odnosno AdWords. A razlog je vrlo jednostavan, lokalne mreže Etarget i Httpool imaju više oglašivača i oglasa, što je presudno za vaš sajt ako hoćete da zaradjujete od ppc oglasa. Da to objasnimo početnicima na web-u.
Neka internet oglasna mreža koja ima više klijenata koji se kod nje oglašavaju, koja ima više raznorodnih oglasa raznih oglašivača, privući će veći broj vaših posetilaca da kliknu na oglas, nego da ih je manji broj, i to iz više razloga. Pre svega kada neka oglasna mreža ima više oglasa i oglašivača veća je šansa da njihovi oglasi pogode vašu stranu koju čitalac čita i da ga zainteresuju da klikne. Ppc oglasi se pojavljuju na vašim stranama prateći ključne reči vašeg teksta strane. Na primer, pišete o kuvanju, gastronomiji, a nijedan oglas preko oglasne mreže vam ne nudi nijedan oglas vezan za hranu i kuvanje, već iskaču oglasi za patike, srednje škole, operaciju oka, živu ogradu, tretmane protiv ćelavosti i raka. Naravno da niko od posetilaca koji čita tekst o kuvanju neće da klikne ni na jedan takav oglas.
Isto tako veći broj različitih i atraktivnih oglasa privlači radoznalost publike i oni klikću na njih. Kada imate na svom sajtu 20 oglasa koji se samo vrte u krug, slabe su vam šanse da nešto zaradite. To je sada slučaj sa Adsense oglasima, zbog čega su druga dva oglašivača u prednosti. Naravno, Google vam nudi kroz AdWords opciju da svoje baner oglase obogatite sa inostranim oglasima, ali koga to zanima da gleda u Srbiji.
Iz svega napisanog izvlačite suštinski zaključak, tržište u Srbiji je malo, pa se stoga i ne može zaraditi na njemu. Ima mali broj firmi koje se vrte na web-u, mali je broj zanimljivih oglasa i treća, ključna stvar, mali je iznos koji dobijate po kliku. Taj iznos u Srbiji se kreće od 1 do 6 centi u proseku, odnosno od 1 do 6 dinara po jednom kliku, kod bilo koje mreže da ste. Bajke o tome da ćete uspeti da napravite sistem gde ćete od Google-a dobijati 20 centi po kliku jednostavno ne funkcioniše. Desi se ponekad ali nije pravilo, pravilo vam je 3, 4, 5 centa po kliku.
Sad se verovatno pitate pa koliko je to para koje mogu da zaradim?
Računica je jednostavna, iskustvena. Od ukupnog broja posetilaca vašeg sajta manje od 1% njih klikne na ponudjene oglase, pod uslovom da su oni dobro postavljeni. Prosek je negde oko 0,5 – 0,6% konverzije poseta u plaćeni klik. Za naš primer uzećemo sledeće parametre: cena klika 0,06 Eura centi i rata konverzije 0,6%,
Ako imate 1,000 poseta dnevno to iznosi – 1000 x 0,06 x 0,6 odnosno 0,36 centi - 3,6 dinara.
Za 5,000 poseta dnevno zarada od ppc oglasa je 1,8 eura svaki dan. Odnosno 54 eura prihoda od tekstualnih i slikovnih oglasa mesečno.
Za 10,000 poseta dnevno zaradićete 3,6 eura dnevno. Mesečno 108 eura.
Za 100,000 poseta dnevno zaradićete 36 eura dnevno. Mesečno 1,080,000 eura.
Znači, ključno pitanje je broj poseta. Što ih ima više, prihodi su veći. Sa 100,000 poseta dnevno vi ulazite u prvih 15 sajtova u Srbij po poseti. Ako ste skromniji, sa 10,000 poseta dnevno vi ulazite u prvih 150 sajtova po poseti u Srbiji. I u jednom i u drugom slučaju morate da budete fantastični i da imate puno sreće da uspete da udjete na top listu makar prvih 300 sajtova u Srbiji. A za to vam treba ozbiljan i svakodnevni rad, mnogo zalaganja i kvaliteta. Potrebna vam je cela jedna redakcija, za malo para koje treba da podelite. A i Google nije blesav, napravio je sistem da on zaradjuje kroz ogromnu i jeftinu infrastrukturu, odnosno vaše i naše sajtove.
Postoje drugi načini zaradjivanja na internetu ali o tome nekom drugom prilikom. Današnja tema su bili efekti i zarada od ppc oglasa.

Od nadavno koristim  koji ima reklame koje donose najbolji procenat kliktanja a nisu nasilničke.